LA NOSTRA CLASSE DE 2n A

Entre tots ho farem tot, perquè nosaltres som de compartir

viernes, 28 de noviembre de 2014

LA CULTURA DE L'ESFORÇ

Esforçar-se? 

Quin sentit té aquesta paraula? Per a què? què implica? en què ens beneficia?


Alguna cosa necessita canviar amb urgència l'ensenyament. Els resultats de l'informe PISA, que avalua setanta països pel que saben els seus estudiants, han deixat l'Estat espanyol en evidència. Encara que cadascú s'agafa a destacar la dada que més l'afavoreix, el fet cert és que el nostre sistema educatiu no progressa i altres, com els asiàtics, amb escassetat de mitjans, ens avancen. Estem pagant les conseqüències del que durant aquests anys es va sembrar en les aules. Estudiar sense esforç i sense motivació és un objectiu impossible.



Finlàndia obté també un dels principals llocs en bon resultats del informe PISA. Analitzarem com són les escoles a Finlandia i el sistema educatiu finlandés:



Corea del Sud obté les màximes puntuacions en l'estudi de referència mundial sobre l'educació, l'informe Pisa. Com ho aconsegueix? A Corea del Sud, vuit de cada deu estudiants aconsegueixen arribar a la universitat. Tot un rècord mundial corroborat per l'estudi de referència internacional en matèria d'educació, l'informe Pisa, en què el país sud-coreà obté les millors notes.



 La cultura de l'esforç:

 
La generació ni-ni:

  • Com creus que afecta el mal comportament dels alumnes als mateixos alumnes? 
  • Com creus que afecta el mal comportament dels alumne als professors? Es pot aprendre si hi ha molt gent que xerra o molesta en una aula? Raona la resposta 
  • Es pot treballar en un ambient de passotisme?Raona la resposta 
  • Si tu ets un monitor d’un casal, d’un museu, etc què faries si un grup de joves molesten i no et deixen fer la teva feina? Proposa dues coses raonades i possibles. 
  • Cal posar normes per treballar, per viure, etc? Qui les ha de posar? Si no es respecten cal fer alguna cosa? Tu què proposes?

No hay comentarios:

Publicar un comentario